23 Haziran 2013 Pazar

Squat

Çömelme (Squat) Hareketi

Squat, vücut geliştirme hareketlerinin en etkililerinden birisidir. Squat İngilizce “çömelme” anlamına gelir ve ben yazılarımda squat yerine çömelme yazmayı tercih ederim ya da çömelip kalkma derim. Ancak internetteki arama eğilimlerini incelediğimde daha çok kişiye ulaşabilmek için yazıma squat yazarak başlamayı gerekli gördüm. Bu yazımda sizlere squat hareketini anlatacak, doğru çömelip kalkmanın nasıl yapılacağını anlatacak ve çömelme çeşitlerini yani bu hareketin çeşitlerini de elimden geldiği kadar anlatacağım.

Hatırlatma ! Bu sayfadaki yazı bir araştırma yazısı değildir. Benim kişisel izlenim ve tecrübelerime dayanan bir bakış yazısıdır ve spor yapacak olanlara fikir vermek amacıyla yazılmıştır. Konuyla ilgili bilimsel geçerliliği de olan yazılarımızı bekleyin, bu yazının yazıldığı tarihte sitemizde böyle bir yazı yoktu ama siz bu yazıyı okurken “Çömelme (Squat) Nedir? Nasıl Yapılır” yazımız yayınlanmış olabilir.


Bu yazıda telif haklarıyla korunan görseller: Malingering, amber in norfolk ve smartfat Creative Commons lisanslarına uygun olarak kullanılmıştır. İlk baştaki squat görseli eski bir fotoğrafa eklenme yapılmasıyla oluşturulmuştur (ben yapmadım, yabancılar yapmış, aradım ama tasarımcısını bulamadım.), kırmızılı yoga yapan kadın fotoğrafıysa GPL lisanslı önizleme fotoğrafıdır.


Squat için dünyanın dört bir yanındaki vücut geliştirme sporcuları, çalıştırıcıları ve araştırmacıları hareketlerin kralı derler. Size hareketlerin kralını yakından tanıtmadan önce bu harika kas geliştirme hareketini uygulamadan önce vücudunuzu yeterince hazırlamanızı, harekete ilk başlarda uygun ağırlıklarla başlamanızı ve kademeli olarak arttırmanızı ve mutlaka ama mutlaka bu hareketi doğru yapmanızı öneriyorum. Çünkü vücut geliştirme hareketlerinin kralı olan çömelme kalkma hareketi aynı zamanda özellikle yüksek ağırlıklarla yanlış yapılırsa “bel sakatlama hareketlerinin de kralı” olabilecek niteliktedir.



Rubish, Green, Lilliebridge, Lilly, Efferding Raw Squats - Backyard Meet 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder